POLITIKA
02.11.2019 u 12:01

Jadran Barač o Car sharingu - prijedlog je nepromišljen, nedovoljno pripremljen i neće smanjiti gužve

- Gradska uprava na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća predlaže da lokacije za punjenje elektromotornih vozila budu u najužoj kontaktnoj zoni Grada Dubrovnika. Smatramo da je ovakav prijedlog nepromišljen i nedovoljno pripremljen. Novu infrastrukturu za punjenje i parkiranje električnih vozila bi trebalo planirati puno studioznije, a za rješavanje zabrinjavajuće prometne situacije koristiti cjelovita rješenja, piše u priopćenju za javnost gradski vijećnik i predsjednik GO SDP-a Jadran Barač. Njgovo priopćenje prenosimo u cijelosti.


komentara  0

- Problem je i u utjecaju na vizure najosjetljivijih dijelova povijesne spomeničke jezgre Dubrovnika. Naime, Gradonačelnik se gorljivo borio za uklanjanje bankomata koji su narušavali vizure stare jezgre i za čije je postavljanje propisao ishođenje suglasnosti od konzervatora, a u ovom slučaju, gdje punionice za vozila drastično i trajno ugrožavaju vizualni identitet ulaza u staru gradsku jezgru, Gradonačelnik ne traži nikakve suglasnosti ni mišljenje konzervatora.

Predstavljeni projekt Car sharing bi, prema gradonačelnikovim riječima, trebao doprinijeti rasterećenju gradske prometne infrastrukture, no, prema najavi, uskoro na prometnice Grada Dubrovnika stiže tridesetak novih vozila tako da u kontekstu smanjenja prometnih gužvi takva objava nema nikakvog smislenog uporišta. Nemamo ništa protiv ekološki prihvatljivih vozila, no ovdje se radi o privatnom poduzetniku koji prodaje uslugu iznajmljivanja automobila (po svoj prilici većinom turistima), a sve se to obavlja na povlaštenim, tj. rezerviranim parking mjestima na ekskluzivnim lokacijama u Gradu Dubrovniku.

Gradska uprava je pet rezerviranih parkirališnih mjesta predala na korištenje privatnom poduzetniku uz naknadu od 11.000 kn godišnje (2.200 kn po jednom parkirnom mjestu godišnje). Usporedbe radi, pravna osoba sa sjedištem u Dubrovniku bi za jedno rezervirano parking mjesto u zoni A koja gravitira staroj gradskoj jezgri trebala izdvojiti 43.200 kn godišnje, odnosno za pet parking mjesta 216.000 kn godišnje. Takva cijena s obzirom na kronični manjak parking mjesta i ekskluzivnost lokacije predstavlja izuzetno pogodovanje i neracionalno raspolaganje vrijednom javnom imovinom. 

SDP predlaže da se prijedlog vezan za izgradnju punionica hitno doradi i uskladi s potrebnim prometnim studijama uz očitovanje konzervatora. Nadalje, svako parking mjesto koje se oduzima javnosti putem instituta „rezerviranog parkirališnog mjesta“ u naravi predstavlja manje parkirališnih mjesta za građane i ostale ravnopravne sudionike u prometu. Rezervirana parking mjesta su u potpunoj suprotnoj suprotnosti s prirodom parkirališta kao općeg javnog dobra jednako dostupnog svim građanima, stoga u budućem razdoblju predlažemo ukidanje svih rezerviranih parking mjesta osim za vozila hitne komunalne intervencije.

Da rezimiramo: rezultat ove mjere su nova vozila na ionako već zagušenim prometnicama, a za građane još manje parkirališnih mjesta. Ovo nije mjera za smanjenje prometnih gužvi. Gradskoj upravi prioritet mora biti realizacija nove prometne infrastrukture i dodatnih parkirališnih prostora, a te mjere bi uistinu poboljšale prometnu situaciju u Gradu, zaključuje Jadran Barač, gradski vijećnik i predsjednik dubrovačkog SDP-a.







KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija