LIFESTYLE
06.10.2019 u 10:07

Eko đir
SLAVICA GRKEŠ I IVO DADIĆ Dubrovački poduzetnici koji su se okrenuli održivom razvoju, umjesto popusta posade stablo

Turističkoj sezoni koja se temelji na suncu i moru pomalo opada trend. Turisti sve više traže nešto drugačije, posebno, zahtjevniji su, žele dodatne sadržaje, a i ekološki su osvješteniji od Hrvata te prema tome principu i vlastitim uvjerenjima biraju i smještaj. Trend je zdrave prehrane, ekoloških hotela i smještaja, a s obzirom na brojne promjene koje se događaju na našemu planetu, to je ujedno i dobar trend. Takvom poslovanju okrenuli su se Slavica Grkeš i Ivo Dadić koji su svoje objekte prilagodili prirodi i društvu. Njihova priča temelji se na održivom razvoju, a najviše se žele oduprijeti stihijskom razvoju turizma. 


komentara  0

Boutique vile i hoteli su obično u autohtonom stilu iza koje se u većini slučajeva skriva nekakva priča, priča koja će krojiti odmor gosta i približiti ga određenim vrijednostima. Kakva se priča krije iza prve gruške boutique vile?

- Na kraju sezone otvorili smo Boutique Villa Root, koja je zapravo kruna našem ekološkom i održivom razvoju kojem težimo u ovome poslu. Želimo vratiti dio onoga što smo dobili od prirode i društva, a sve to ne bismo mogli bez potpune podrške vlasnika koji su objekt izgradili i opremili, i dali nama da nastavimo i složimo priču do kraja – kazuje Slavica Grkeš,  vlasnica turističke agencije Dominium i suvlasnica tvrtke za upravljanje nekretninama Dominatto.

Slavica je 2016. godine proglašena za menadžericu godine, a ovo joj nije prvi pothvat usmjeren održivom poslovanju. Tvrtka Dominatto u kojoj je suvlasnica,  bazira se na održivosti i raspodjeli poslovanja,  koriste ekološke proizvode za čišćenje, biorazgradive vrećice, kao i prirodnu kozmetiku. Korištenjem ovog tipa proizvoda Dominatto brine o zdravlju zaposlenika, a i prepoznali su sve veću potražnju za ovim tipom poslovanja od strane gostiju.

- Radi se o malom objektu s 10 soba koje, skupa s Urban & Veggie restoranom u prizemlju počivaju na snažnim željama i promjenama suprostavljajući se stihijskom razvoju turizma i svega popratnog. Vlasnik restorana je isključivo na "0 km consumption" principu došao do malih dobavljača domaće organske hrane s kojima svakodnevno surađuje.Sve naše goste privlačimo i upoznajemo s veganskim doručcima i marendama i općenito tim načinom prehrane. Sobe su uređene u zen moodu sa lobbijem za druženje. Kako bi sve imalo svoju priču sobama smo dali imena prema latinskim nazivima začina, kao npr. Basilicum, Zingiber, Capparis, Salvia, Laurus, Melissa, Majorana, Mentha, Piperita, Artemisia, Rosmarinus - kazala je Slavica.

Ideja za prvi gruški veganski restoran krenula je prije tri godine. Ivo Dadić inače radi na aerodromu, ali oduvijek je imao želju imati vlastiti restoran koji neće biti konvencionalan. Ovo je za njega bio jedan potpuno novi svijet, ali nije se libio jer je znao što želi, a želio je nešto što će privući sportaše jer je i sam sportaš. Bavi se biciklizmom i trčanjem, a najviše ga je ohrabrio Robert, vlasnik kuće u kojoj je smješten ovaj restoran. Recepte je sam osmislio iz vlastitog iskustva,  uz puno istraživanja i informiranja.

- Pokušavamo biti što je više moguće eco friendly, ujedno smo i pet friendly, primamo i kućne ljubimce. Kod nas se mogu  ostaviti i donacije za Žarkovicu. U Konavlima, Primorju i na Kalamoti, i općenito na ovim prostorima nastojimo nabavljati voće i povrće za restoran, izbacili smo plastiku iz upotrebe, koristimo biorazgradive slamke. Želja mi je imati i vlastito voće i povrće kako bi se još i bolje mogao snabdijevati i imati domaću hranu. S nekim namirnicama smo zasad opskrbljeni, no međutim trebalo bi još i više raditi i proizvoditi jer je veliki broj restorana, a ponuda je nedovoljna – kazao je vlasnik restorana Urban & Veggie Ivo Dadić.

Od čega se sastoji vaša veganska ponuda?

- Imamo zdrave marende koje su drugačije od drugih, ali su jako prilagodljive našem kraju. Radimo fuzije, svaki dan je drugačija marenda s raznovrsnim umacima, namazima. Jako puno koristimo crvenu rižu, ali i patate. Za patate neki kažu kako ima veliki nesrazmjer između kalija i natrija i da nije makrobiotička, međutim ja mislim da je to jako dobra namirnica koja se koristila kroz povijest, naša genetika je takva da nju treba koristiti u svakodnevnoj prehrani - rekao je Dadić.

Danas me iz ponude privukla vegecerota, što je to, ima li kakve veze s pancerotom?

- To je jako zanimljivo, ispada da je fast food, ali unutra je umak od gljiva s dimljenim tofuom. Trudim se da sve namirnice budu ekološke, no za neke to nije moguće poput gljiva, ali ih nastojim nabaviti iz Hrvatske. Vegecerota je jako ukusna i uz nju su još dodatno i namazi i umaci. Uz to imamo i zelene namaze od maslina, granole, zobene kaše, doručke, ali i napitke koji čovjeku mogu dati energije za cijeli dan - kazuje vlasnik.

Reakcije gostiju su prema riječima Iva Dadića izvrsne, a prvi gosti koji su bili u sobama su biciklisti.

- Imali su sve na jednom mjestu, a i ekološki su jako osviješteni. Želja mi je privući što više sportaša, a povezali bi to i s mjestom gdje se restoran i smještaj nalazi, jer je u blizini i bazen. Takvu vrstu ljudi ne možete prevariti, znaju apsolutno sve, kako o hrani, tako i o načinu kako zbrinjavati otpad. Smatram da svatko treba prvo krenuti od sebe i svoje savjesti što se tiče otpada, a onda i u svojim objektima to možda pokušati primijeniti – objašnjava Dadić.

U Dubrovniku već duže vrijeme traje proces brige za okoliš, održivog poslovanja te odupiranje ustaljenim i neinovativnim procesima u turističkom sektoru.

- Nastavili smo ideju iz Dominatta, već 2017. uveli smo ekološke proizvode, a pravili smo i vlastite sapune, ali općenito jako nam nedostaje ekološke ponude. Mi koristimo i jako puno u našoj firmi vreća za smeće, odlučili smo se za biorazgradive kojih smo ove godine naručili oko 40 tisuća komada. E sad, zamislite da smo pustili na otpad toliki broj plastičnih vreća za smeće. Ove koje mi koristimo će se raspasti za godinu dana. Ono što je trenutno ponuđeno na tržištu od ekoloških proizvoda je puno skuplja verzija, ali može se pronaći opet ponešto. Mi sada najviše koristimo Biobazu koja ima i svoje pumpice, koje možemo nadopunjavati, koristimo i reciklirani i ekološki toaletni papir.

- Sva kozmetika i sredstva za čišćenje koja koristimo nisu testirana na životinjama i 100% su prirodna i biorazgradiva...U svakoj sobi smo stavili određene informacije za goste, a koje prikazuju koliko se godišnje troši struje, vode i općenito cijeli proces pranja posteljine i šugamana - priča Slavica.

Osim o ekološkom razvoju i usmjerenju ovih soba i restorana, oni misle i na širu zajednicu. Osmislili su različite ideje kako bi bili zadovoljni gosti, vlasnici, ali i lokalno stanovništvo.

- Za svaki boravak duži od sedam dana uobičajeno je davati popuste, a mi smo odlučili posaditi stablo i poslati gostima sliku i koordinate stabla za koje su oni zaslužni i dati im osjećaj da su ostavili trag u Dubrovniku. Apsolutno podržavamo reciklažu, i goste molimo da plastične boce koriste više puta, a ukoliko to ne naprave, mi iste zamijenimo za novac, dodamo još toliko i kad skupimo sve, taj novac onda doniramo društvu za zaštitu životinja. Ujedno ih informiramo i kako mogu posvojiti ljubimca ili pomoći volontiranjem i time se uključiti u zajednicu.

- Priča je tek krenula, izašla iz povoja, prve reakcije su i više nego dobre, a veselim se ovakvim projektima i dalje, jer skupa s kolegama kada je krenula priča o ekološkom usmjerenju firme nisam znala da ćemo tako brzo dobiti priliku da nam sve to sjedne na jedno mjesto, jednim ovakvim objektom - zaključila je Slavica Grkeš.


Elizabeta Jelić





KOMENTARI / Komentiraj
   
Članak još nema komentara. Napišite svoje mišljenje!




Filtriraj:                     
Sortiraj:         
INFOCENTAR  DUBROVNIKTV  DUCLUBBING   DUGASTRO  DUPROMO  DUBROVNIKTODAY






Iz teme

DubrovnikTV.net








Mali oglasi

PREDAJTE OGLAS   SVI OGLASI





Komentari


Kolumne







 

dubrovniktv.net


infocentar


durote


facebook  twitter  YouTube  YouTube
  
       

/ Registracija